Η Microsoft έκανε γνωστό ότι θα σταματήσει την υποστήριξη των Windows 10 το φθινόπωρο του 2025.
Παράλληλα, η αμερικανική εταιρεία προετοιμάζεται να ανακοινώσει μέσα στον Ιούνιο μια νέα μεγάλη αναβάθμιση του δημοφιλούς λειτουργικού συστήματος της για υπολογιστές.
Όταν τα Windows 10 είχαν κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2015, η Microsoft είχε ανακοινώσει ότι επρόκειτο να είναι η τελική έκδοση του λειτουργικού συστήματος της, η οποία θα υφίστατο διαδοχικές αναβαθμίσεις. Όμως τώρα ξεκαθαρίστηκε ότι από τις 14 Οκτωβρίου 2025 και μετά δεν θα υπάρξουν νέες αναβαθμίσεις και «μπαλώματα» για λόγους ασφαλείας είτε στην οικιακή έκδοση (Home) είτε στην επαγγελματική (Pro).about:blank
Τα Windows 10 ήταν τα πρώτα που ονομάστηκαν “τα Windows ως υπηρεσία”, επειδή το λογισμικό τους ανανεώνεται βαθμιαία χωρίς έξτρα κόστος για τον χρήστη, αντί η εταιρεία να κυκλοφορεί κάθε λίγα χρόνια κάποια νέα αυτόνομη έκδοση που θα διαδέχεται την προηγούμενη. Αυτή τη στιγμή η νεότερη έκδοση είναι τα Windows 10 21H1, η οποία, όπως έχει ανακοινωθεί, θα υποστηρίζεται έως το Δεκέμβριο του 2022.
Τελικά στις 24 Ιουνίου, σύμφωνα με το BBC, ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Σάτια Ναντέλα και ο υπεύθυνος για την ανάπτυξη νέων προϊόντων Πάνος Πανάι πιθανώς δεν θα ανακοινώσουν απλώς μια μείζονα αναβάθμιση (21Η2) των Windows 10 για το δεύτερο εξάμηνο τους 2021, αλλά ένα νέο λειτουργικό σύστημα. Μερικοί αναλυτές εκτιμούν μάλιστα ότι αυτό μπορεί να μην ονομαστεί Windows 11, αλλά να πάρει άλλη ονομασία. Σε κάθε περίπτωση, αναμένεται να περιλαμβάνει πολλά νέα χαρακτηριστικά σε σχέση με τα Windows 10.
Τα παλαιότερα πολύ δημοφιλή Windows 7 είχαν αποσυρθεί το 2020, αν και οι επιχειρήσεις μπορούν να πληρώνουν τη Microsoft για να συνεχίσουν να λαμβάνουν ανανεώσεις των επαγγελματικών εκδόσεων Professional και Enterprise.
Τα αυτοκίνητα του Google Street View επανέρχονται φέτος το καλοκαίρι στους δρόμους της Ελλάδας.
Τους επόμενους μήνες θα κάνουν πολλές διαδρομές στη χώρα, με στόχο να τις φωτογραφίσουν εκ νέου, ώστε να ανανεωθούν τα δεδομένα για τις πόλεις, τους δρόμους και τις εθνικές οδούς στην πλατφόρμα του Google Street View του Google Maps.
Μέσω του Google Street View o κόσμος έχει τη δυνατότητα να επισκεφτεί ψηφιακά τις περισσότερες ελληνικές πόλεις, πολλά αρχαία μνημεία και ιερούς τόπους, καθώς επίσης φυσικά μνημεία, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών δρυμών. Καθώς η Google αναγνωρίζει ότι, με τον καιρό, η πολεοδομία μέσα και γύρω από τις πόλεις αλλάζει και εξελίσσεται, πρέπει και η απεικόνισή της να ανανεώνεται τακτικά. Η νέα απεικόνιση θα βοηθήσει τους χρήστες να βρίσκουν τον δρόμο τους ευκολότερα μεταξύ διαφορετικών προορισμών.about:blankpowered by Rubicon Project
Το Street View προσφέρει οπτική 360 μοιρών των δρόμων, καθώς και των φυσικών και πολιτιστικών μνημείων. Στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο του 2014, ενώ έκτοτε οι εικόνες του ανανεώνονται συχνά, παρέχοντας πιο ακριβή εικόνα της πραγματικότητας. Πέρα από τους δρόμους και τις οδούς, η Google έχει απαθανατίσει και τους πεζόδρομους των ελληνικών πόλεων, καθώς και άλλα σημεία που δεν είναι προσβάσιμα με αυτοκίνητο.
Η Google ανακοίνωσε ότι δεσμεύεται για την προστασία της ιδιωτικότητας. Πριν δημοσιευτούν, οι εικόνες υφίστανται επεξεργασία με εξειδικευμένη τεχνολογία, η οποία θολώνει τα πρόσωπα των ανθρώπων, καθώς και τις πινακίδες των οχημάτων, ώστε να μην είναι αναγνωρίσιμα, διατηρώντας έτσι την ιδιωτικότητά τους. Το Street View παρέχει στους χρήστες την επιπλέον δυνατότητα να θολώσουν εικόνες (οχημάτων, οικιών, προσώπων, κ.λπ.) πατώντας το κουμπί «Report a problem» (Δηλώστε ένα πρόβλημα) στη κάτω δεξιά γωνία κάθε εικόνας.
To Street View λειτουργεί σε όλες τις ηπείρους του πλανήτη και παρέχει απεικόνιση των δρόμων σε 87 χώρες του κόσμου. Η Google έχει συλλέξει για το Street View εικόνες σε πάνω από 10 εκατομμύρια μίλια, μία απόσταση που αντιστοιχεί με το να κάνει κανείς τον γύρο του κόσμου 400 φορές. Το Street View είναι διαθέσιμο σε υπολογιστές και φορητές συσκευές, καθώς και στο Google Earth.
Τους… καλάρεσε στο Facebook η τηλεργασία και δεν προτίθεται να τη σταματήσουν ούτε και όταν ξεμπερδέψουμε από την πανδημία. Βέβαια αν είσαι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ και δουλεύεις από τη Χαβάη, λογικό είναι…
Το Facebook, λοιπόν, θα επιτρέψει σε όλους τους εργαζόμενους του που δουλεύουν μακριά από το γραφείο, να συνεχίσουν την τηλεργασία και μετά το τέλος της πανδημίας του κορονοϊού. Η εταιρεία ενημέρωσε το προσωπικό της ότι «οποιοσδήποτε, του οποίου η δουλειά είναι δυνατό να γίνει εξ αποστάσεως, μπορεί να ζητήσει να κάνει τηλεργασία». Ένας απ’ αυτούς είναι και ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook είπε στους εργαζόμενους, σύμφωνα με το BBC, ότι σχεδιάζει να περάσει έως το μισό διάστημα του 2022 εργαζόμενος μακριά από το γραφείο του. Όπως ανέφερε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ σε memo προς το προσωπικό, η εργασία μακριά από το γραφείο τον έκανε «πιο χαρούμενο και πιο παραγωγικό», δίνοντας τους «περισσότερο χώρο για σκέψεις με μακροχρόνιο ορίζοντα» και επιτρέποντας του «να περνάει πιο πολύ χρόνο με την οικογένεια του» (συνήθως στο σπίτι του στη Χαβάη).
Ο Ζούκερμπεργκ είχε προηγουμένως αναφέρει ότι οι μισοί από τους περίπου 60.000 εργαζόμενους του Facebook θα μπορούν να κάνουν τηλεργασία μέσα σε μια δεκαετία, αλλά φαίνεται πως το σχέδιο αυτό επιταχύνεται.
Ακόμη και η μέτρια χρήση ενός smartphone μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα της διατροφής και το σωματικό βάρος των εφήβων, σύμφωνα με μια μεγάλη νοτιοκορεατική επιστημονική μελέτη.
Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνει μέσα στη μέρα ένας έφηβος στο κινητό, στο smartphone του, τόσο περισσότερο ρέπει σε ανθυγιεινές συμπεριφορές, σύμφωνα με την έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Χάνα Οχ του Πανεπιστημίου της Κορέας, που έκαναν τη σχετική διαδικτυακή παρουσίαση στο διεθνές συνέδριο για θέματα επιστήμης της διατροφής “Nutrition 2021 Live Online”, ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους από 53.000 εφήβους 12 έως 18 ετών. Η μελέτη συσχέτισε τις υγιεινές διατροφικές συμπεριφορές (π.χ. κατανάλωση φρούτων και λαχανικών), καθώς και τις ανθυγιεινές (παράλειψη πρωινού, κατανάλωση «φαστ φουντ», τηγανητών, ποτών με ζάχαρη κ.α.), με το χρόνο ημερήσιας χρήσης του κινητού τηλεφώνου. https://imasdk.googleapis.com/js/core/bridge3.464.0_en.html#goog_1359676559360p geselecteerd als afspeelkwaliteit
Μεγαλύτερες πιθανότητες για ανθυγιεινή διατροφή
Διαπιστώθηκε ότι οι έφηβοι που περνούσαν περισσότερες από πέντε ώρες στο κινητό τους καθημερινά, ήταν πιθανότερο να τρέφονται με ανθυγιεινό τρόπο, σε σχέση με όσους συνομηλίκους τους αφιέρωναν λιγότερες από δύο ώρες τη μέρα στο smartphone τους.
«Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η παρακολούθηση τηλεόρασης αποτελεί σημαντικό παράγοντα που αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας στα παιδιά και στους εφήβους, λίγα πράγματα είναι γνωστά σχετικά με τις επιπτώσεις του χρόνου μπροστά από μια οθόνη smartphone πάνω στη διατροφή και στην παχυσαρκία. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι τόσο ο χρόνος χρήσης του κινητού όσο και το είδος του περιεχομένου που βλέπει ο έφηβος σε αυτό, μπορούν να επηρεάσουν τη διατροφή και την παχυσαρκία στους εφήβους», δήλωσε η Οχ.
Η παχυσαρκία τείνει να αυξηθεί σε πολλές χώρες. Τα παχύσαρκα παιδιά είναι πιθανότερο να είναι παχύσαρκοι και ως ενήλικες, αντιμετωπίζοντας έτσι μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιοπάθειες, διαβήτη και άλλα προβλήματα υγείας.
Οι αιτίες για τη συσχέτιση κινητού τηλεφώνου-διατροφής, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ποικίλες, όπως: το επιθετικό και παραπλανητικό ψηφιακό μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφίμων, η «αφηρημένη» κατανάλωση τροφίμων κατά τη χρήση του κινητού, ο ανεπαρκής ύπνος, η ελλιπής σωματική άσκηση κ.α. Από την άλλη, επεσήμαναν ότι τα smartphones μπορούν να αξιοποιηθούν για να βελτιωθεί η υγεία των εφήβων, για παράδειγμα μέσω ψηφιακών εφαρμογών (apps) που βοηθούν στην παρακολούθηση της σωστής διατροφής.
Τι είναι η τεχνολογία και η εξέλιξή της; Κάποιοι, στενόμυαλοι, θα πουν «κατάρα». Αλλά η αλήθεια, είναι, πως η τεχνολογία είναι ευλογία.
Βελτιώνει τις ζωές μας, τις κάνει πιο άνετες. Για όλους, χωρίς εξαιρέσεις. Η τεχνολογία είναι η εξέλιξη. Είναι ο άνθρωπος που θέλει να αλλάξει τα πράγματα.
Κάποτε, όταν πια είχε μπει στη ζωή μας η έγχρωμη τηλεόραση, αναρωτιόμασταν πώς ζούσαμε με τις… ασπρόμαυρες. Κι όταν αποκτήσαμε τα κινητά, το ερώτημα έγινε «πώς ζούσαμε χωρίς αυτά». Και φυσικά, όταν αποκτήσαμε 3G και 4G στα smartphones μας, αναρωτιόμασταν (και δικαίως) πώς ζούσαμε χωρίς internet στα κινητά μας.
Είναι, λοιπόν, η τεχνολογία που έφερε όλες τις λύσεις στα χέρια μας. Από ένα κινητό, χάρη στο 4G, μπορείς να κάνεις τα πάντα. Χωρίς κόπο. Χωρίς κούραση.
Φανταστείτε, λοιπόν, τι μπορεί να μας προσφέρει το 5G!
Βλέποντας το πρώτο επεισόδιο από το ντοκιμαντέρ της COSMOTE «Πώς το 5G θα αλλάξει τον κόσμο», μια φράση δημιουργεί αίσθηση: «Είναι μια επανάσταση. Θα μπορούσαμε να το συγκρίνουμε με τον ηλεκτρισμό».
Ο ηλεκτρισμός ήταν μια τεράστια εξέλιξη. Σκεφτείτε πόσα άλλαξαν προς το καλύτερο. Μπορεί το 5G να είναι το ίδιο ή μεγαλύτερο; Μπορεί. Γιατί η τεχνολογία εξελίσσεται, γιατί ο κόσμος αλλάζει.
Το δεύτερο επεισόδιο της πρωτότυπης σειράς μίνι ντοκιμαντέρ της COSMOTE για το 5G που έρχεται να αλλάξει προς το καλύτερο όσα ξέρουμε, παρουσιάζει το πώς θα είναι στο μέλλον οι μετακινήσεις και οι πόλεις του μέλλοντος.
Η αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές που φέρνει το 5G. Τι σημαίνει; Ότι τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κινούνται μόνα τους χωρίς την επέμβαση του ανθρώπου. Όχι, δεν θα υπάρχουν αυτοκίνητα που πετάνε. Δεν θα είναι (για τους παλιούς) όπως το ταξίδι στο «Back to the future», αλλά χάρη στο 5G, θα υπάρχουν στη ζωή μας οι αυτοματοποιημένες μετακινήσεις. Θα κυκλοφορούν τα συνεργατικά αυτόνομα οχήματα και θα έχουν ενσωματωθεί οι 5G εφαρμογές στις οδικές αρτηρίες με στόχο την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας, αλλά και την μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Το 5G θα κάνει τα ταξίδια μας πιο άνετα και πιο ξεκούραστα. Θα μας δώσει χρόνο για τον εαυτό μας, χρόνο για να μάθουμε πληροφορίες για τα μνημεία κι αξιοθέατα μιας περιοχής, να χαλαρώσουμε ακούγοντας μουσική, να διαβάσουμε ένα βιβλίο και τόσα άλλα ακόμα.
Επιπλέον, χάρη στο 5G και τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα, οι άνθρωποι με αναπηρία θα μπορέσουν να αποκτήσουν την πολύτιμη αυτονομία κι ασφάλεια στις μετακινήσεις τους.
Το 5G «φιλοδοξεί» να κάνει τις πόλεις πιο φιλικές, προσιτές και προσβάσιμες σε όλους, να «εξυπηρετήσει» τις γειτονιές του μέλλοντος, να συμβάλει στην ορθολογική διαχείριση της ενέργειας, αλλά και να δίνει λύσεις σε ζητήματα περιβαλλοντικής και πολιτικής προστασίας. Φανταστείτε πως οι κάμερες υψηλής ευκρίνειας πάνω σε drones, θα μπορούν να ενεργοποιήσουν συναγερμό από την πρώτη στιγμή εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς. Το σύστημα θα μπορεί να προβλέπει προς τα πού θα κινηθεί η φωτιά ώστε η διαχείριση και το πλάνο κατάσβεσης να προσαρμοστεί αντίστοιχα κι αν χρειαστεί εκκένωση κάποιας περιοχής, να γίνει άμεσα χωρίς καμία καθυστέρηση. Κι αυτή δεν είναι παρά μία από τις εκατοντάδες εφαρμογές του 5G σε τομείς της ζωής μας που θα αλλάξουν άρδην προς το καλύτερο.
Μια νέα υπηρεσία, με την ονομασία Twitter Blue, ξεκίνησε το Twitter θέλοντας να κατανοήσει καλύτερα τι ζητούν οι χρήστες. Η υπηρεσία έχει ξεκινήσει από την Αυστραλία και τον Καναδά, ενώ ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί ημερομηνία για το πότε θα επεκταθεί σε άλλες χώρες.
Η νέα συνδρομητική υπηρεσία του Twitter διαθέτει ορισμένες έξτρα δυνατότητες σε σχέση με τη δωρεάν έκδοση (η οποία παραμένει ως έχει), όπως τη δυνατότητα αναίρεσης ή διόρθωσης των μηνυμάτων του χρήστη (undo tweet) και φακέλους βιβλιοδεικτών, έτσι ώστε οι χρήστες να οργανώνουν πιο εύκολα τα μηνύματα που έχουν αποθηκεύσει και να τα βρίσκουν ταχύτερα.
Το “undo” θα δίνει στους χρήστες χρονικό περιθώριο 30 δευτερολέπτων να ξεγράψουν αυτό που μόλις έγραψαν, αν το μετάνιωσαν στο μεταξύ ή συνειδητοποίησαν ότι έγραψαν κάτι λάθος. Όταν περάσει το μισό λεπτό, το μήνυμα τους θα αναρτάται πλέον σε κοινή θέα. Θα υπάρχει επίσης μια επιπρόσθετη δυνατότητα πιο εύκολης ανάγνωσης (reader mode) μιας μακράς σειράς tweets.
Το Twitter Blue -στο οποίο θα προστεθούν και άλλες δυνατότητες τους επόμενους μήνες- θα κοστίζει 3,49 καναδικά δολάρια και 4,49 αυστραλιανά δολάρια το μήνα, ενώ αναμένεται να κοστίζει 2,99 δολάρια μηνιαίως στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC, το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης». Η αύξηση των χρηστών της πλατφόρμας έχει επιβραδυνθεί τα τελευταία χρόνια, συνεπώς μένει να φανεί κατά πόσο η -έστω προαιρετική- επιβολή συνδρομής, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, θα έχει θετικό αντίκτυπο στα μεγέθη του Twitter.
Η Huawei παρουσίασε το νέο λειτουργικό «HarmonyOS» – Έρχονται νέα προϊόντα (video)
«Ένα για όλα και όλα για ένα. Ζούμε σε έναν κόσμο όπου τα πάντα είναι συνδεδεμένα και λειτουργούν έξυπνα και κανείς δεν μένει ανεπηρέαστος», δήλωσε ο Richard Yu, Εκτελεστικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της Huawei Consumer Business Group . «Η κυκλοφορία του HarmonyOS και μια σειράς προϊόντων που τροφοδοτούνται από αυτό το πρωτοποριακό σύστημα είναι άλλο ένα παράδειγμα της αδιάκοπης προσπάθειάς μας να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήσης με το βλέμμα πάντοτε στραμμένο στο μέλλον».
Ενώ στη καθημερινότητα μας συναντάμε περισσότερες έξυπνες συσκευές από ποτέ, η εμπειρία που παρέχουν συχνά δεν είναι τόσο έξυπνη. Τα αυτόνομα συστήματα τείνουν να περιπλέκουν τη διασύνδεση και τη λειτουργικότητα, κάτι που τελικά οδηγεί σε μία όχι και τόσο ολοκληρωμένη εμπειρία. Έτσι, το HarmonyOS έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει αυτό ακριβώς το πρόβλημα. Ως λειτουργικό σύστημα νέας γενιάς για έξυπνες συσκευές, το HarmonyOS είναι μια κοινή γλώσσα με την οποία διαφορετικές συσκευές μπορούν να συνδέονται και να συνεργάζονται, παρέχοντας στους χρήστες πιο βολική, ομαλή και ασφαλή εμπειρία. Χρησιμοποιεί κατανεμημένη τεχνολογία για την ενεργοποίηση και την ευέλικτη ανάπτυξη λογισμικού συστήματος και ενώνει προηγουμένως ανεξάρτητες συσκευές δημιουργώντας μια συνεκτική και ολιστική “Υπερσυσκευή”. Αξιοποιεί ελεύθερα τις δυνατότητες των εξαρτημάτων της βάσει των αναγκών του χρήστη και παρέχει έναν νέο τύπο συνδεδεμένης εμπειρίας μέσω ενσωματωμένου hardware και Service Widgets.
Νέες συσκευές
Επιπλέον, στη διαδικτυακή παρουσίαση η Huawei ανακοίνωσε μια σειρά συσκευών (smartwatches tablets μεταξύ των οποίων τη νέα σειρά Smartwatch HUAWEI Watch 3 Series, και το Huawei MatePad Pro. Πρόκειται για ένα ανεξάρτητο έξυπνο βοηθό τόσο ισχυρό όσο το smartphone. Μεταξύ άλλων, η σειρά HUAWEI WATCH 3 επιτρέπει επίσης να γίνονται τηλεφωνικές κλήσεις αλλά και να παίζει μουσική, αφού μοιράζεται τον ίδιο αριθμό τηλεφώνου και το ίδιο πρόγραμμα συμβολαίου κινητής και δεδομένων με το smartphone του χρήστη.
Λειτουργεί επίσης ως πολυλειτουργικός βοηθός ταξιδιού, ενώ αποτελεί έναν επαγγελματία σύμβουλο φυσικής κατάστασης και υγείας που υποστηρίζει έως και 100 τύπους προπόνησης. Μπορεί επίσης να υπενθυμίζει μικροπράγματα που είναι εύκολο να ξεχαστούν, όπως πότε να πιείτε νερό ή να πάρετε το φάρμακό σας.
Τα ενδιαφέροντα των παιδιών στο διαδίκτυο την περίοδο 2020-2021 που τη σημάδεψε η πανδημία του κορονοϊού αναδεικνύει η νέα έρευνα του Kaspersky Safe Kids.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, αυξήθηκε το ενδιαφέρον για τις κατηγορίες «λογισμικό, μουσική και video» και «ηλεκτρονικό εμπόριο», ενώ τα «διαδικτυακά Μέσα επικοινωνίας» και τα «παιχνίδια υπολογιστή» έπεσαν ελαφρώς. Την ίδια στιγμή, το TikTok υπερίσχυσε του Instagram διπλασιάζοντας σχεδόν το επίπεδο δημοτικότητάς του.
Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας Kaspersky, το 2020 αποτέλεσε μια από τις πιο ασυνήθιστες χρονιές για τα παιδιά. Η πανδημία μετέβαλε πολλές περιστάσεις της καθημερινότητας σε όλον το πλανήτη, από την εκπαίδευση και την αναψυχή μέχρι τη διασκέδαση και την αλληλεπίδραση με συγγενείς και φίλους.
Η Kaspersky ανέλυσε δεδομένα που παραχωρήθηκαν εθελοντικά από χρήστες του Kaspersky Safe Kids, όπως αναζητήσεις, τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές για Android και κατηγορίες ιστοσελίδων προκειμένου να διερευνηθεί το πώς τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των παιδιών άλλαξαν κάτω από τις νέες συνθήκες.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ιστοσελίδων μεταξύ των παιδιών ήταν η κατηγορία «λογισμικό, μουσική και video» (44,38%), τα διαδικτυακά Μέσα επικοινωνίας (22,08%) και τα videogames (13,67%). Μεταξύ των πιο δημοφιλών εφαρμογών, το Youtube ηγείται με μεγάλη διαφορά – η υπηρεσία παραμένει η πιο δημοφιλής εφαρμογή video streaming μεταξύ των παιδιών σε όλο τον κόσμο.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η εφαρμογή ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων WhatsApp, ενώ τρίτο έρχεται το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok. Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται επίσης τέσσερα παιχνίδια: Brawl Stars, Roblox, Among US και Minecraft.
Τα παιδιά είναι πολύ ενεργά στην ακρόαση και την προβολή μουσικών video στο Youtube, με το μερίδιο τους στις αναζητήσεις μουσικών ειδών και video να ανέρχεται στο 17,35%. Ένας αριθμός video με υψηλή θέση στις «τάσεις» εμφανίστηκε στα στατιστικά, όπως το «pop it and simple dimple» ή η κατηγορία video «ASMR», που αντιπροσωπεύει το 4,43% των αναζητήσεων.
Αυτή τη χρονιά αιτήματα που σχετίζονται με το videogame Gacha Life ξεχώρισαν στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων των παιδιών από ολόκληρο τον κόσμο, αγγίζοντας το 4%.
Όσον αφορά το μουσικό γούστο των παιδιών, πέραν των προτιμήσεων που παραδοσιακά βρίσκονται στην κορυφή, όπως οι K-POP μπάντες BTS και BLACKPINK ή τραγουδιστές όπως η Ariana Grande, η Billie Eilish και ο Travis Scott, ένα νέο μουσικό είδος έχει αποκτήσει δημοτικότητα, το «phonk».
Παρατηρείται επίσης μια τάση προς τα «δημιουργικά» βίντεο – όλο και περισσότεροι πλέον αναζητούν ρυθμούς, δείγματα κομματιών και μαθήματα παραγωγής μουσικής σε διάφορα προγράμματα, τοποθετώντας στις πρώτες θέσεις της λίστας τα αντίστοιχα video. Την ίδια στιγμή, το TikTok παραμένει το κύριο Μέσο διαμόρφωσης μουσικών τάσεων για τα παιδιά.
Τα cartoons αντιπροσωπεύουν τις μισές (50,21%) αναζητήσεις video από παιδιά σε όλο τον κόσμο. Τα πιο δημοφιλή από αυτά είναι το Lady Bug and Super Cat, το Gravity Falls και το Peppa Pig. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τηλεοπτικά προγράμματα διαφορών ειδών, μεταξύ των οποίων το πιο δημοφιλές αγγλόφωνο πρόγραμμα αποτέλεσε το «The Voice Kids».
Στις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές, τα πιο δημοφιλή trailers ήταν το Godzilla vs Kong, το Justice League του Zach Snyder που κυκλοφόρησε πρόσφατα και η σειρά της Disney+, WandaVision. Το Netflix συνεχίζει επίσης να προσελκύει την προσοχή περισσότερων παιδιών – τα πιο συχνά αιτήματα μέσω της πλατφόρμας ήταν για τη σειρά Cobra Kai και το πλέον εμβληματικό Stranger Things.
Το TikTok εξακολουθεί να πρωτοστατεί μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά, την ίδια στιγμή όμως η αντίληψη για το εν λόγω μέσο έχει αρχίσει να μετασχηματίζεται. Πλέον δεν αποτελεί απλώς ένα κοινωνικό δίκτυο για video μικρής διάρκειας, καθώς όλο και περισσότερο εμφανίζεται στην πλατφόρμα δημιουργικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο.
Για να δημιουργήσει ένα άτομο video για το TikTok, πρέπει να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως χειριστής, ηθοποιός, σκηνοθέτης, δηλαδή ως ένα ολόκληρο κινηματογραφικό πλήρωμα. Μέσω αυτής της δραστηριότητας τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες που όχι μόνο μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμες για το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα ενδέχεται να τα καθοδηγήσει στην επιλογή ενός παρεμφερούς επαγγέλματος.
Στην κατηγορία των videogames, πιο δημοφιλή μεταξύ των παιδιών είναι το Minecraft (22,84%), το Fortnite (6,73%), το Among Us (3,80%), το Brawl Stars (6,34%) -τα οποία προσφάτως τράβηξαν την προσοχή των παιδιών και είναι εξαιρετικά δημοφιλή- καθώς και το πολυαγαπημένο παιχνίδι Roblox (3,82%). Είναι ενδιαφέρον πως το πιο συχνά παιγμένο παιχνίδι που βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα σχεδόν για όλες τις χώρες, είναι το Roblox.
Στο σύνολο των χωρών, παιδιά από το Καζακστάν προηγούνται στην επισκεψιμότητα ιστοσελίδων με παιχνίδια υπολογιστή, κατέχοντας το 26,01%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο με 19,40%. Στην Ινδία ωστόσο καταγράφεται μια αρκετά διαφορετική κατάσταση, με παιδιά να επισκέπτονται σπάνια από τον υπολογιστή τους ιστοσελίδες που φιλοξενούν παιχνίδια (μόλις το 5,08%).
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών επιβολής της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) ξεκίνησαν διάλογο με την TikTok αναφορικά με τις εμπορικές πρακτικές και την πολιτική της.
Αυτό ακολουθεί προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) που έλαβε χώρα νωρίτερα φέτος σχετικά με τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων των καταναλωτών από την TikTok.
Τομείς ιδιαίτερου ενδιαφέροντος περιλαμβάνουν κρυφό μάρκετινγκ, επιθετικές τεχνικές διαφήμισης που απευθύνονται σε παιδιά και ορισμένους όρους στις πολιτικές της TikTok που θα μπορούσαν να θεωρηθούν παραπλανητικές για τους καταναλωτές.Remaining Time-0:00FullscreenMute
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης της ΕΕ Nτιντιέ Ρέιντερς σημείωσε ότι «η τρέχουσα πανδημία έχει επιταχύνει περαιτέρω την ψηφιοποίηση. Αυτό έφερε νέες ευκαιρίες, αλλά δημιούργησε επίσης νέους κινδύνους, ιδίως για ευάλωτους καταναλωτές».
Ο ίδιος προσέθεσε ότι «στην Ευρωπαϊκή Ένωση, απαγορεύεται η στόχευση παιδιών και ανηλίκων με συγκεκαλυμμένη διαφήμιση, όπως μπάνερ σε βίντεο».
Η TikTok έχει ένα μήνα για να απαντήσει και να επικοινωνήσει με την Επιτροπή και τις αρχές CPC, υπό την ηγεσία της Σουηδικής Υπηρεσίας Καταναλωτών και της Ιρλανδικής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Προστασίας των Καταναλωτών.
Πλώρη για διεθνείς διακρίσεις βάζει η Εθνική Ομάδα Κυβερνοασφάλειας. Θα διαγωνιστεί και φέτος στο…«Euro» των χάκερ, στις 28 Σεπτεμβρίου, στην Πράγα.
Η Εθνική Ομάδα Κυβερνοασφάλειας εξασκείται εντατικά ενόψει του διαγωνισμού που διοργανώνει το «European Union Agency for Cybersecurity» (ECSC).
Τα πληκτρολόγια έπιασαν «φωτιά» και η Εθνική Ομάδα Κυβερνοασφάλειας στοχεύει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον εικονικό κόσμο της πληροφορικής.
Για τον σκοπό αυτό, μόλις ολοκληρώθηκε η φάση των προκριματικών, που θα οδηγήσει στον σχηματισμό της ομάδας που θα ταξιδέψει τον Σεπτέμβριο μέχρι την πρωτεύουσα της Τσεχίας.
«Και φέτος είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με το επίπεδο των υποψηφίων μας για το Euro της κυβερνοασφάλειας. Η Ελλάδα μπορεί – κάτι που είναι και ζήτημα όγκου πληθυσμού – να μην έχει μια τεράστια δεξαμενή υποψηφίων αθλητών, αλλά στοχεύουμε σε πολύ καλά αποτελέσματα. Κάθε χρόνο είμαστε και καλύτεροι», τονίζει ο Χρήστος Ξενάκης, καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και επικεφαλής της Εθνικής Ομάδας Κυβερνοασφάλειας.
Εθνική Ομάδα Κυβερνοασφάλειας: Οι νέοι που αριστεύουν πάνω από τα πληκτρολόγια
Πόσο χρήσιμες είναι στις σύγχρονες κοινωνίες οι ικανότητες των εκκολαπτόμενων ειδικών κυβερνοασφάλειας;
«Το πρόσφατο παράδειγμα σημασίας της κυβερνοασφάλειας, το είδαμε πριν από λίγες μόλις ημέρες, όταν χάκερ λειτούργησαν ως πειρατές και έθεσαν εκτός χρήσης αγωγό καυσίμων στις ΗΠΑ. Εκατομμύρια πολίτες ανησυχούσαν μήπως μείνουν από καύσιμα, ουρές σε βενζινάδικα, ενώ τελικά πληρώθηκαν και λύτρα για να απελευθερωθεί από τους χάκερ το σύστημα. Είναι μια παγκόσμια ανησυχία πιο επίκαιρη από ποτέ η κυβερνοασφάλεια!», ανέφερε ο επικεφαλής της Εθνικής Ομάδας Κυβερνοασφάλειας, ο οποίος δηλώνει ευχαριστημένος με το πώς κύλησαν τα προκριματικά.
«Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε από το ECSC, είχαμε 85 συμμετοχές, περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά, ενώ το πολύ ενδιαφέρον είναι πως φέτος αγωνίστηκαν και πέντε κοπέλες. Είναι και αυτό πολύ σημαντικό», σημείωσε ο κ. Ξενάκης, ο οποίος, μάλιστα, ανακοίνωσε κι ένα ρεκόρ, αφού για πρώτη φορά ο μικρότερος σε ηλικία συμμετέχων είναι μόλις 14 ετών!
«Συνήθως το όριο είναι τα 15 χρόνια, αλλά φέτος μας εξέπληξε ευχάριστα το ενδιαφέρον από νεαρότερα παιδιά», ανέφερε περιχαρής ο Έλληνας καθηγητής του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων.
Εθνική Ομάδα Κυβερνοασφάλειας: Οι ικανότητες που πρέπει να έχουν όσοι θέλουν να συμμετέχουν στο «Euro» των χάκερ
Με τον διαγωνισμό του Σεπτεμβρίου στον ορίζοντα, ο πήχης είναι ψηλά για τους 85 νέους, που είναι έτοιμοι «να αντιμετωπίσουν μια σειρά προκλήσεων για κάθε επίπεδο στο ethical hacking. Η Εθνική θα αντιμετωπίσει τον Σεπτέμβριο περί τις 22 ομάδες.
«Αν και έχουμε πάντα ως βάση και μέλη από ομάδες των προηγούμενων ετών, φέτος, σε αυτούς τους προκριματικούς είδαμε ταλέντα, ανθρώπους με ιδιαίτερες ικανότητες. Είδαμε παιδιά που πηγαίνουν και το ένα βήμα παραπάνω, αφού πέρα από δυνατότητες στον προγραμματισμό, τα λειτουργικά συστήματα γνωρίζουν και κρυπτογραφία, αντίστροφη μηχανική, όλα όσα πρέπει κανείς να γνωρίζει στον τομέα που ονομάζουμε κυβερνοασφάλεια», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Ξενάκης, που έχει ξεκινήσει ήδη να σχεδιάζει και τη στρατηγική με την οποία η δεκαμελής Εθνική Ομάδα Κυβερνοασφάλειας – «όπως και όλα τα υπόλοιπα παιδιά που θα είναι ο πάγκος μας» – θα αγωνιστεί το φθινόπωρο.